Πένθος είναι να μην μπορείς να βάλεις τελεία.
Margaret Atwood
Ένας νεαρός άντρας, ο Vincent βρίσκεται νεκρός κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η μητέρα του, Anita, θα βρεθεί μόνη της με τον νεαρό Davey, που σύμφωνα με την κατάθεσή του, ήταν αυτός που βρήκε πρώτος τον Vincent νεκρό. Εκείνη θα προσπαθήσει να μάθει όλη την αλήθεια πίσω από τη δολοφονία του γιου της κι εκείνος έναν τρόπο να ξεχάσει. Ο χώρος της Anita γίνεται η σκηνή για να παιχτεί ένα δυνατό ψυχολογικό δράμα μυστηρίου όπου οι συνεχείς ερωτήσεις της για τις ακριβείς συνθήκες του θανάτου θα αποκαλύψουν τη καχυποψία, τη δυσπιστία, τις ενοχές, τα βάρη αλλά και τα προσωπικά όνειρα, τις ελπίδες και τους πόθους των δύο συνομιλητών και θα οδηγήσουν σε μια ολονύκτια κουβέντα που θα αποκτήσει απροσδόκητη και για τους δύο τροπή. Πόση δύναμη έχουμε να υπερασπιστούμε τη δική μας αλήθεια και πόσο έτοιμοι είμαστε να δεχθούμε την αλήθεια του άλλου;
Η παράσταση «Αίμα στο Χιόνι» ή Vincent River του πολυβραβευμένου Άγγλου συγγραφέα Philip Ridley, σε συνεργασία με την Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο Θεατρικό Βαγόνι του Τρένου-Θεάτρου με τη Μαρία Ζορμπά στο ρόλο της Anita κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ευθύμη Χρήστου. Ένα δυνατό έργο για τη βία, τον φόβο και την ασφυκτική πίεση των ανθρώπων υπό το βάρος της κοινωνικής συμβατικότητας αλλά και για την διαρκή βαθιά ανθρώπινη ανάγκη για προσωπική ελευθερία και αληθινή επαφή. Ο συγγραφέας αποδομεί και επανασυνθέτει τον θεσμό της οικογένειας. Σπάει τον γύψο της επιβεβλημένης τήρησης των μικρών και μεγάλων οικογενειακών παραδόσεων και δίνει στους ήρωες του τη δυνατότητα να λυτρωθούν. Αναμιγνύει με τρόπο μοναδικό τον φόβο και την απειλή με τις μικρές στιγμές μαγείας στην καθημερινότητα. Μέσα στον πόνο που γεννά ο ρατσισμός, ο εκφοβισμός, και η καταπίεση ρίχνει τον σπόρο της αγάπης και της ελπίδας.
Είπαν για εμάς:
«Έξοχη επιλογή το συγκεκριμένο έργο για τη σκηνή ενός βαγονιού. Κατά διαστήματα έχω μάλιστα την (ψευδ)αίσθηση ότι, ενώ είμαι μέσα στο βαγόνι, ταξιδεύουμε για κάπου. Η καταπληκτική ερμηνεία της Μ. Ζορμπά, με την καταπληκτική άρθρωση και τις λεπτές ερμηνευτικές διακυμάνσεις στο παίξιμό της, με συνεπαίρνει». - Τόνια Τσαμούρη, spirto.net
« Από τα εντυπωσιακά αυτής της παράστασης: Το ένα είναι η ηρεμία και η αρμονία της σκηνοθεσίας. Από τον Ευθύμη Χρήστου δεν υπάρχει τίποτα προσποιητό, δεν υπάρχει φασαρία, ντόρος και υστερία. Η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν είναι κάτι το οποίο καταγράφεται, αλλά απορρέει από τα ίδια τα γεγονότα και την πρόσληψή τους από την συνείδηση. Το καθάρισμα ενός πορτοκαλιού, το σύρσιμο μιας καρέκλας, ένα ποτήρι γάλα, γίνονται εικόνες προβολής ψυχών. Στην παράσταση δεν έχουμε θεατρική ατμόσφαιρα: στην παράσταση αυτή έχουμε ατμόσφαιρα ψυχής ανθρώπων.- Κωστας Ζήσης, Tetragwno.gr
«Μία παράσταση ενός κειμένου σύγχρονου, που έχει να κάνει με το φόβο, την καταπίεση, αλλά και την οικογένεια με μία θεώρηση που απέχει της παραδοσιακής. Η σκηνοθεσία ακολούθησε μία παρόμοια προσέγγιση, επιχείρησε να διεισδύσει στο βάθος της σκέψης και της ψυχοσύνθεσης των πρωταγωνιστών και να επικοινωνήσει τα αδιέξοδα και τα στεγανά της ελλιπούς σημερινής ανθρώπινης επαφής». - Γιώργος Χριστόπουλος, onlytheater
«Η παράσταση που σκηνοθέτησε ο Ευθύμης Χρήστου αξιοποίησε τον χώρο της σκηνής του Τρένου, μεταφέροντας τους θεατές σε ένα δωμάτιο, στην συνθήκη του έργου, έδωσε χώρο στους ηθοποιούς να ανακαλύψουν τα βάθη των χαρακτήρων, προσθέτοντας την δική τους ουσία και χαρίζοντάς μας τελικά μια παράσταση που ισορροπεί με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο ανάμεσα στην σκηνοθετική ιδέα και την υποκριτική ευαισθησία, ως μία σκηνική συνάντηση τριών δυναμικών, τριών ανθρώπων». - Ήβη Βασιλείου, cuemagazine.gr
«Με έναν ξεκάθαρο και ευθύ τρόπο, ο σκηνοθέτης μας φέρνει σε επαφή και ενίοτε σε αντίθεση και σύγκρουση δύο δυναμικά, που και τα ίδια βάλλονται από το προσωπικό τους παρελθόν και οικογένεια. Εκείνο που εντυπωσιάζει ιδιαίτερα είναι ότι μέσα από όλη αυτή τη βαριά ατμόσφαιρα, από τη συσσωρευμένη οργή και τα αγωνιώδη ερωτηματικά αναδεικνύεται επίσης μια νοσταλγία, μια ευαισθησία και τρυφερότητα που μοιάζει κάποιες στιγμές να πέφτει σαν βάλσαμο πάνω σε πληγή. Είναι ένα έργο δυνατό, έντονο και σε κάποιες στιγμές σκληρό… είναι όμως βαθιά ανθρώπινο, γεμάτο συναισθήματα, κρυφά δάκρυα και σκοτωμένα όνειρα που μοιάζουν να κυνηγούν και τους δύο πρωταγωνιστές». - Αγγέλικα Μπάτσου για το Kallitexnes.gr
Παραστάσεις
Κάθε Τετάρτη στις 20.30
Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό & για ανέργους, 5 € ατέλεια
Διάρκεια παράστασης: 70’
Ηλεκτρονική προπώληση: www.viva.gr
Facebook page: https://www.facebook.com/vincentbyridley/
Αμαξοστοιχία – Θέατρο Το Τρένο στο Ρουφ
Tηλ.: 2105298922, 6937604988
καθημερινά (εκτός Δευτέρας) 10.00–14.00 & 18.00–22.00
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Βρείτε μας
www.totrenostorouf.gr
www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Χρήστου
Παίζουν οι: Μαρία Ζορμπά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Άννα Σαπουνάκη
Ενδυματολογική επιμέλεια: Δήμητρα Λιάκουρα
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Φωτογραφίες, Γραφιστικά: Δημήτρης Γκέλμπουρας (forbidden.designs)
Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δέσποινα Πέττα